tisdag 14 maj 2013

Sjukt, sjukt och ännu en gång sjukt rolig dag

Hej!!!
Igår var det sjuuuuuukt roligt!! Vi var i Borgbacken på klassresa. Bussen for klockan 10 och vi var i Sea life klockan 11, vi var där ungefär en och en halv timme. Sen åt vi och sen började det roliga först åkte vi te-kopparna, sedan for vi till spöktåge som har förnyats på borgbacken och den ar inte alls skrämmande! Sen for vi till gamla berg-och-dalbanan och åkte där ett par gånger, sen for vi till gungorna som snurrar ifall ni vet vad jag menar, se på  bilden.
 
Sen for vi ännu en gång i gamla berg-och-dalbanan. Efter det for jag(Emely) och Cloe och en kompis till kirnu
Det var sjukt roligt så vi for en gång till medan Rose och några anda typer for till Vekkuli(lustiga huset). Medan vi väntade på de andra så for vi till Raketti, den var inte alls så farlig som den värkade först.
Sen for vi igen till gungorna och efter det till linnunrata, och det är som en berg-och-delbana men inomhus. Efter det for två kompisar och äta och vi(cloe jag och Rose) åt hattara(sockervadd) Sen for vi till bläckfisken och det var jätte roligt.
Efter det for jag och Cloe till ukko och de andra for nånstans kommer inte ihåg vart. Men det var ganska roligt att fara i ukko men lite kittlade det nog i magen.se videon ovan.
Efter det for vi till donitsarna som åke i vattnet och sen till stockar  som åker med full fart och smashar rakt i vattnet så man blir dyblöt, om jag har glömt något så komentera Rose och Cloe i komentarsfältet.


He det bra 

Kram Emely

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag såg er!! På borgbacken :-D :-D H: Alice som ni borda ha träffat men...😝